zaterdag 24 augustus 2013

Aanbod van diverse kanten

Deze foto is een artist impression van een mogelijk bouwwerk op de rotonde N210 afslag Ouderkerk aan den IJssel. 
Om een dergelijk bouwwerk te kunnen realiseren is informatie vooraf nodig. De zoektocht naar informatie en de organisaties die bij een dergelijk project betrokken kunnen zijn leest u in deze blog. De eerdere berichten staan aan de rechterkant, de laatste bovenaan, de eerste, tevens beschrijving van de aanleiding, onderaan de lijst.


Het idee begint zodanig door te dringen dat mensen mij hun aanbod doen i.p.v. dat ik eerst moet uitleggen wat mijn plannen zijn.

Zo kreeg ik het aanbod van de heer Visser van http://www.aannemingsbedrijfwvisser.nl/ dat hij wel het beton wilde storten onder de kerktoren, mocht dat nodig zijn.


Na een dag met meerdere kunstenaars schilderen in het Loetbos, afgelopen zaterdag, kwamen bestuursleden van de Vereniging KrimpenerKunstWaard met het volgende aanbod. Waarschijnlijk kom ik in het aanvraag traject van vergunningen, betalingen of ontvangsten tegen, dat ik het niet als particulier kan doen. De Vereniging wil dan inspringen en kan ik als vereniging aanvragen, betalen en ontvangen. De Vereniging KrimpenerKunstWaard (www.kunstwaard.nl) is immers een vereniging zonder winstoogmerk en verzorgt (o.a.) kunstprojecten.

De afgelopen tijd ben ik aan het onderzoeken welke vergunningen nodig zijn en welke instanties en personen daarbij betrokken zijn, wil een dergelijk bouwwerk er komen. Kreeg ik van de week een mailtje van Roel van der Lugt, secretaris van de stuurgroep Ouderkerk 750, hij werkt bij de gemeente Ouderkerk. Hij schreef dat hij aan het onderzoeken is welke vergunningen nodig zijn. Het blijkt dat een particulier niet zelf een dergelijk proces kan starten, dat moet een gemeente of groenonderhoudsbedrijf zijn. En ja de grond onder de weg is van gemeente Nederlek. En hij had inmiddels met de Provincie gebeld, met Peter Rijnbeek.

Ik voel me zeer gesteund door deze vormen van aanbod. Gezamenlijk wordt zo een idee steeds concreter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten