vrijdag 4 oktober 2013

Ingelast bericht

Deze foto is een artist impression van een mogelijk bouwwerk op de rotonde N210 afslag Ouderkerk aan den IJssel. 
Om een dergelijk bouwwerk te kunnen realiseren is informatie vooraf nodig. De zoektocht naar informatie en de organisaties die bij een dergelijk project betrokken kunnen zijn leest u in deze blog. De eerdere berichten staan aan de rechterkant, de laatste bovenaan, de eerste, tevens beschrijving van de aanleiding, onderaan de lijst.


Vorige week ontvingen we in het dorp wederom een prachtige editie van het IJsselblaadje van Hans Snoeck. Dit keer ruimschoots geweid aan het feest Ouderkerk 750 jaar, 17, 18 en 19 oktober a.s.
Onderdeel van de berichtgeving namens de stuurgroep was een bericht over de toren: Kom de toren er wel of niet?
Direct daarna stond op mijn telefoon een bericht van Leo Blanken van Breedveld Lasbedrijf (http://www.breedveldlasbedrijf.nl/), of ik contact wilde opnemen. Dat heb ik gedaan en vervolgens zijn Eduard en ik naar Breedveld Lasbedrijf aan de Zijdepark 18 te Ouderkerk gaan praten met Leo Blanken en Jan Breedveld.

Graag willen ze ook meehelpen aan de totstandkoming van de toren. Ze hebben veel projecten samen met Ballast Nedam aan de N210 verricht. Ze zijn goed in op bijzondere plaasten lassen, plaatsen, monteren, en hijsogen aan funderingen aanbrengen. Ze maakten een zeer goede hands on indruk, ze gaven aan dat ze direct aan de slag konden.

Ook vertelde ik dat ik eerder contact had gehad met Vis staalbouw, en dat de hal daar groot genoeg was voor een grote constructie. Graag willen ze dan specifieke bewerkelijke onderdelen te lassen. Ook zij zullen net als Vis Staalbouw de arbeidskosten buiten beschouwing laten voor dit bijzondere Ouderkerkse project!

Mijn vraag of zij met een poedercoating bedrijf samenwerkten, gaven ze aan dat het voor deze maat van constructie wat moeilijker wordt een bedrijf in de buurt te vinden. Wel hebben ze eerder met Van der Velden poedercoating gewerkt.

Thuis gekomen zag ik op internet dat dit bedrijf gevestigd zit in Limmen bij Heiloo, wel erg ver weg.
Dus als een lezer een poedercoatbedrijf dichter in de buurt kent, en er kunnen 10x3x3 m constructies in de oven, dan hoor ik dat graag per omgaande (e-mail scheltema@kunstwaard.nl ) .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten