vrijdag 20 september 2013

Praten met Nederlek

Deze foto is een artist impression van een mogelijk bouwwerk op de rotonde N210 afslag Ouderkerk aan den IJssel. 
Om een dergelijk bouwwerk te kunnen realiseren is informatie vooraf nodig. De zoektocht naar informatie en de organisaties die bij een dergelijk project betrokken kunnen zijn leest u in deze blog. De eerdere berichten staan aan de rechterkant, de laatste bovenaan, de eerste, tevens beschrijving van de aanleiding, onderaan de lijst.


Het beoogde kunstwerk op de rotonde N210 afslag Ouderkerk, zal staan op de weg N210, eigendom van de Provincie Zuid Holland en de grond onder de weg is eigendom van de gemeente Nederlek.

In verband met de komende gemeentelijke herindeling zullen de gemeenteraadsverkiezingen in de Krimpenerwaard uitgesteld worden. De gemeentelijke herindeling met waarschijnlijk 5 gemeentes zal over ongeveer 1 1/2 jaar zijn beslag krijgen. Tot die tijd is gemeente Nederlek eigenaar van de grond onder de weg en zal ik met gemeente Nederlek moeten gaan praten over de mogelijkheden tot plaatsing.


Inmiddels is Ouderkerk druk doende met de voorbereidingen van de viering van 750 jaar Ouderkerk voor 17, 18 en 19 oktober a.s. Tussen de bedrijven door heeft wethouder Theo Segers van Ouderkerk tijd gevonden om informeel met de wethouder Dick Roelse (Vrom) van Nederlek over de toren te spreken. Wethouder Theo Segers gaf mij tijdens de laatste stuurgroep vergadering voor Ouderkerk 750 jaar aan, dat de wethouder van Nederlek, Dick Roelse, helemaal is bijgepraat en wacht op mijn telefoontje. Ik dank de heer Theo Segers voor deze voorbereidende gesprekken.
Theo Segers, wethouder Ouderkerk
Inmiddels heb ik telefonisch contact gehad met het secretariaat van het college van gemeente Nederlek. En in een e-mail laat wethouder Dick Roelse mij weten 'graag te willen praten over de hoogte van de toren'.
Ik houd u op de hoogte over de voortgang van dit gesprek.
Dick Roelse, wethouder Nederlek


Geen opmerkingen:

Een reactie posten