zondag 29 november 2015

Lied bij onthulling 28 november 2015


O MOOIE KERKTOREN (wijs: O mooie Westertoren, uit musical de Jantjes)

Couplet 1
            O mooie kerk toren
Jij bent van staal gemaakt
Kom ik hier aan dan zie ik al
Ik ben weer thuis geraakt

            Als jij eens zou gaan vertellen
Hoe jij in die twee jaar ontstond
Wat zou je ons veel kunnen zeggen (maar)
De rótonde blijft altijd rond

Refrein
            O dor-ps ker-k toren
Ik zie je daar zo staan
Voor jou wil ik nu wel zingen
Ja ik kom hier vandaan

            Je staat aan het eind van de kerkweg
Met donaties groot en klein
Maakten we samen de afslag mooi
‘t is fijn om weer thui-huis te zijn

Couplet 2
            O stalen sterke toren
Wat maak je ons dorp verguld
Wanneer het gouden zonlicht
Je ‘open’ spits onthult

            Je wijst ons de weg in het landschap
Mijn winkel, mijn club en werk
De eN twee-tien (N210) nooit meer hetzelfde
Neem dus àfslag Ou-ouderkerk

Refrein
Zie boven                                         © Cindy Snoeck



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten